18.3.11

擇日?


其實如果你叫我去擇日,我就會覺得你同尋日去搶鹽個 d 人一樣咁無知。當然我咁講會得罪好多人,因為這涉及宗教信仰、風土習俗。由其是中國以農立國既社會,習慣將所有解釋唔到既野歸於天理,所以中國人既社會特別迷信。上網睇各大 forum,發現老人家通常都要擇日,好彩我地既四大長老比較新潮,我地擇唔擇日都冇所謂。

其實做咩有感而發呢?事緣上星期兩老去遠房親戚既婚宴,席上談及我們沒有擇日,親戚們大表驚訝表示,點可能唔擇日!其實大家知唔知點解要擇日,擇日又點黎?

我地宜家擇日用既通勝,古時叫黃曆,相傳是由黃帝創制,故稱為《黃曆》。由欽天監計算頒訂,因此也稱皇曆。其內容指導農民耕種時機。民間俗稱為通書。但因通書的「書」字跟「輸」字同音,因避忌故又名通勝。民國之後則是由五術、擇日師排出「通書」,各地命相師可掛上各家堂號另行出版,或賣出版權由公私機關印行當贈品。香港流行的源頭則是廣東「崇道堂」羅傳烈通書。

咁你又估下結一次婚要擇幾多次日?
係十一次:納采、問名、納吉、納徵、請期、親迎、裁衣、安床、合帳、開容、納婿

咁你又知唔知擇日有咩禁忌?
盲年、犯太歲年、單月、三月(清明)、七月(盂蘭節)、九月(重陽)、六月(半世夫妻)、"雙方父母、兄弟姊妹、自己"生日之月、祖宗生死忌之月、三娘殺、大時大節通通通不用。

咁即係邊幾個月結得婚呢?
二、四、八、十及十二月,如果雙方家長、兄弟姊妹、自己生日之月,同祖宗生死忌之月撞晒呢幾個月點算。咁冇辦法啦!你地八字唔夾,有緣無份啦。

如果你真係咁迷信,我想話你聽做以下既事都係須要擇日架:
移徙、入宅、破屋壞垣、拆卸、修造、動土、起基、架馬、蓋屋、安門、垣牆、賓士道塗、伐木、開柱、定粱、豎柱上粱、作灶、安修廚灶、安磨、作廁、造倉、齋醮、造廟、修倉、補垣塞穴、補垣牆、置產、買宅受田、造橋、開渠、穿井、開池、作陂、放水、築堤、分居、進入口、剃頭、整手足甲、沐浴、掃舍宇、療目、針刺、入學、冠笄、會親友、進壽、上官赴任、出行、訴訟、祭祀、安葬、祈福、開光、入殮、破土、栽種、開市、移柩、立卷、交易、求嗣、納財、修墳、掛匾。

實情係現代人結婚大都化繁為簡,你唔見個個朋友擇親日都係公眾假期黎既?你話宜家擇日有幾認真呀!

k

沒有留言:

發佈留言

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...